Regulament privind serviciul de retur gratuit
Renuntarea la cumparare reprezinta un serviciu gratuit oferit clientilor S.C. NATASHA RUSSIAN LASHES S.R.L, societate comerciala cu raspundere limitata, organizata potrivit legii romane, cu sediul Soseaua Colentina, Sector 2 Bucuresti, România, inregistrata la Registrul Comertului cu nr.J 40/12589/2014, numar de inregistrare fiscalaRO 33747348.
Prin acest serviciu, clientii Natascia pot returna gratuit in termen de 14 zile calendaristice produsele cumparate din magazinul nostru online www.natascia.ro, conform Termenilor si Conditiilor de retur prevazute in prezentul Regulament.
Clientii care renunta la cumparare, solicitand returul unui produs, se vor supune regulilor prezentului Regulament, acceptandu-l in integralitate.
ClientiiS.C. NATASHA RUSSIAN LASHES S.R.L. sunt beneficiarii directi ai acestui serviciu gratuit.
Acestia pot fi persoane fizice sau persoane juridice care au achizitionat produse din magazinul nostru online fiind titularii facturii sau ai bonului fiscal (persoane fizice) sau reprezentantii persoanei juridice titulare a facturii fiscale S.C. NATASHA RUSSIAN LASHES S.R.L.
Cum puteti returna produsele achizitionate de la Natascia?
Produsele cumparate pot fi returnate in termen de 14 zile calendaristice:
- declaratie neechivoca in care cumparatorul isi exprima decizia de retragere din contract, a carei primire va fi confirmata (hartie, mail sau fax)
Termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza:
- de la data cumpararii produsului in cazul in care acesta a fost achizitionat personal
- de la data livrarii produsului in cazul in care produsul a fost achizitionat de pe www.natascia.ro ; in cazul unei comenzi care contine mai multe produse, termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza de la data livrarii ultimului produs din comanda.
Cumparatorul are dreptul de a se retrage din contractul de vanzare fara a fi nevoit sa justifice decizia si fara a suporta alte costuri.
In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin.
Purtati raspunderea pentru orice eventuala diminuare a valorii produselor, daca in urma verificarii conformitatii, proprietatilor si functionalitatii produselor se dovedeste ca aceasta devalorizare a fost cauzata de manipularea necorespunzatoare de catre dvs.
Conditiile referitoare la produsul returnat
Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare in care a fost cumparat sau livrat:
- Sa aiba toate componentele, accesoriile, inclusiv manual de utilizare si certificate de garantie, dupa caz;
- Produsul trebuie sa fie returnat in conditii de siguranta, pe cat posibil in ambalajul original pentru a se evita deteriorarea acestuia la manipulare si/sau transport. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.
Produse care nu sunt acceptate la retur
- Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator, indiferent daca acestea au fost sau nu utilizate dupa desigilare
- produse de ingrijire personala care au fost desigilate si utilizate
- produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice sau electrice (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
- In cazul in care se returneaza un produs dintr-un pachet promotional se va returna diferenta dintre pretul de baza si cel promotional al produsului returnat.
3. Exercitarea dreptului de retragere
Consumatorul informeaza NATASCIA cu privire la decizia de retragere din contract prin email la adresa de contact Natascia. In cazul produselor cu defecte din productie cu 48 de ore de la primirea coletului sau in termen de 14 zile in cazul in care produseul este nedorit, insa cu respectarea conditiilor de mai sus.
Pentru produsele pentru care solicitarea de retur s-a facut prin email, in termen de maxim 24 ore de la transmiterea notificarii, cumparatorul va primi pe e-mail raspuns la solicitarea facuta, indiferent de zi a saptamanii sau ora primirii notificarii.. Comunicarea cu clientul se va face in scris pe adresa de e-mail cu care s-a efectuat comanda initiala. Suma aferenta returului se va returna prin transfer in cont bancar solicitat de catre client in scris.
Pentru produsele returnate sunt necesari urmatorii pasi:
Clientul preda produsul personal sau prin curier la adresa sediului NATASCIA, obligatoriu insotit de factura/bon fiscal si dovada platii in baza procesului verbal de predare-primire.
NATASCIA va face o evaluare a starii produsului, inclusiv in ceea ce priveste componentele si accesoriile acestuia. Evaluarea produsului predat personal sau prin curierat se va face pe loc la primirea pachetului.
NATASCIA va emite o factura de stornare cu valoarea rezultata in urma evaluarii si va rambursa clientului suma respectiva de bani, inclusiv costurile initiale ale livrarii daca au fost suportate de cumparator.
Suma aferenta returului, care figureaza in factura fiscala de stornare, ii va fi rambursata clientului prin aceeasi metoda de plata. In cazul in care clientul a achitat numerar, suma ii va fi rambursata in numerar, atunci cand returul se face prin curierat, in limita plafonului maximal stabilit prin lege, 10.000 lei in cazul persoanelor fizice, respectiv 5.000 lei in cazul persoanelor juridice (masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar” din Legea nr.70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata).
In cazul in care plata comenzii s-a facut cu un card bancar, rambursarea se va face prin aceeasi metoda de plata in cel mult 3 zile de la data la care Natascia intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care Natascia este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
In situatia returului in sediul Natascia, daca clientului opteaza pentru inlocuirea produsului returnat cu un alt produs disponibil la vanzare, clientului i se va rambursa doar diferenta dintre valoarea returului si pretul noului produs (sau, dupa caz, va achita diferenta de bani). In cazul unui retur in magazin cu o valoare ce depaseste plafonul maximal pentru platile in numerar, plata se va face tot prin transfer bancar.
In cat timp va vom restitui suma aferenta returului?
In cazul returului efectuat in magazin, suma aferenta acestuia va fi restituita pe loc, in limita plafonului maximal al platilor in numerar si in limita numerarului disponibil in casierie in ziua returului.
Termenul se poate prelungi in cazul lipsei de lichiditati, caz in care cumparatorul va fi informat si, cu acordul acestuia, se va stabili o noua data de rambursare a sumei aferenta returului.
Exceptie fac restituirile prin virament bancar, caz in care se va face in cel mult 3 zile de la data la care NATASCIA intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care NATASCIA este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
Rambursarea sumelor pentru returul online se va face in cel mult 3 zile de la data la care NATASCIA intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care NATASCIA este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
Ziua in care consumatorul isi exercita dreptul de retragere din contract nu se va lua in seama la calculul termenului, iar in cazul in care ultima zi a termenului este o zi nelucratoare, Natascia va prelungi termenul in mod corespunzator.
Prelucrarea datelor cu caracter personal in scopul efectuarii returului
In cazul in care nu exista neconformitati iar produsele indeplinesc toate conditiile de retur mentionate mai sus, angajatii NATASCIA vor proceda la intocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, in conformitate cu prevederile legale (factura de retur/avans, dispozitie de compensare, dispozitie de plata, chitanta). Datele necesare intocmirii documentelor mai sus mentionate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, seria si nr. CI, cont bancar, dupa caz. Vom folosi datele cu caracter personal in scopul intocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozitiilor legale in vigoare. In cazul in care dumneavoastra nu doriti sa furnizati aceste date, returnarea produselor nu este posibila chiar daca se incadreaza in conditiile de retur mai sus prezentate, intrucat nu ne putem conforma legislatiei din domeniul fiscal.
Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare: toate costurile sunt suportate de catre Natascia.
Natascia poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.